مزیت باور نکردنی ارده کنجد قهوه ای برای از بین بردن سفیدی مو!

انواع ارده کنجد قهوه ای با بسیاری از انواع خاک سازگار شده است. محصولات پرمحصول در خاک های با زهکشی خوب و حاصلخیز با بافت متوسط ​​و pH خنثی بهترین رشد را دارند، با این حال، تحمل کمتری نسبت به خاک های شور و شرایط غرقابی دارند. محصولات کنجد به 90 تا 120 روز بدون حضور یخبندان نیاز دارند و شرایط گرم بالای 23 درجه سانتیگراد باعث رشد و تولید آنها می شود.

آزمایش اخیر (Amorim et al., 2020) پارامترهای تخمیر، ترکیب شیمیایی و تجزیه پذیری درجا سیلو کنجد را در مقایسه با سایر سیلوهایی که بیشتر در آب و هوای خشک استفاده می‌شوند، ارزیابی کرد.

اقلیم منطقه ای که آزمایش در آن انجام شد با اقلیم گرم و نیمه مرطوب با حداقل و حداکثر دمای به ترتیب 18 و 36 درجه سانتی گراد و میانگین بارندگی 900 میلی متر مشخص می شود.

آزمایش دو بخش داشت:

ارزیابی تلفات، تخمیر و ترکیب شیمیایی سیلوها. چهار تیمار، یک تیمار برای هر محصول وجود داشت: کنجد، ذرت، ارزن مروارید و آفتابگردان. چهار تکرار در هر کشت در میکرو سیلوهای 3 کیلوگرمی سیلو شده و به مدت 30 روز به تخمیر گذاشته شد.

تجزیه پذیری درجا با استفاده از چهار تیمار (سیلوهای کنجد، ذرت، ارزن و آفتابگردان) و سه تکرار (حیوان) در هر تیمار ارزیابی شد. زمان انکوباسیون 0، 6، 12، 24، 48، 72 و 96 ساعت بود.

ارده کنجد
کرت های آزمایشی به مساحت 143 متر مربع به 16 قطعه 5 متر مربعی تقسیم و توسط یک ردیف کشت نشده (عرض 1 متر) از هم جدا شدند. 20 بذر در هر متر خطی کاشته شد. کوددهی در هر هکتار برای همه محصولات یکسان بود به شرح زیر: 70 کیلوگرم اوره، 40 کیلوگرم سوپر فسفات و 60 کیلوگرم کلرید پتاسیم.

سیلو کنجد مانند یک سیلو با کیفیت برای خوراک گاو است
تولید زیست توده در هکتار برای ارزن (17.8 تن) و کنجد (10.8) از نظر عددی بیشتر بود، اما تفاوت آماری بین هر دو محصول وجود نداشت. pH مشاهده شده برای سیلو کنجد برای تخمیر خوب کافی بود (4.07) و با ارزن یا ذرت تفاوتی نداشت. با این حال، سیلو کنجد بالاترین غلظت نیتروژن آمونیاکی را در بین 4 سیلو (85/8 درصد) ارائه کرد.