فروش دمنوش لاغری شوروب در داروخانه ها ممنوع شد

درمان های زیادی برای چاقی که با تأثیر گذاشتن بر تمام رفاه و همچنین ایجاد اختلالات متابولیک باعث اختلالات روانی می شد، جستجو شد.

مصرف دمنوش های گیاهی مانند دمنوش لاغری شوروب یکی از آنها بود.

در نتیجه تحقیقاتی که برای بررسی در مطالعه ما انجام شد، گیاهانی که از عطاری‌ها و داروخانه‌های شهرهای مختلف برای مصرف به عنوان چای لاغری گرفته شده بودند، از بین مواردی که در اینترنت و رسانه‌های اجتماعی به طور مکرر ذکر شده بودند، انتخاب شدند.

ماته، سنا و چای سفید از جمله گیاهان پرمصرف در سانلیورفا بودند87. رزماری، گل رز، کاسیا، مخمر سنت جان، گزنه گیاهان رایج مصرفی در استانبول88 بودند.

در تحقیقی که در گوموشانه89 انجام شد، جعفری و ساقه گیلاس پرمصرف ترین گیاهان بودند.

چای اولانگ، زنجبیل، دارچین، مریم گلی، ساقه گیلاس و چای سبز نیز در میان گیاهان پرمصرف در نتیجه مطالعه انجام شده در Denizli90 مشخص شدند.

اثرات ضد چاقی چای lingonberry وابسته به پروآنتوسیانیدین ها و سیانیدین-3-Oβ-گلوکوزیدها در محتوای آن بود. در نتیجه مطالعات بالینی می توان گفت که در محدوده دوز داده شده موثر است.

چای مات به دلیل داشتن اسید کلروژنیک، آنتی اکسیدان خوبی بود و با این ویژگی پیشتاز بود.

با این حال، با جذب بالای کافئین در محتوای آن، همراه با ورزش و رژیم غذایی کم، اثرات کمکی بر لاغری نشان داد.

بسته به دوز آن در مطالعات بالینی با کافئین، اپی گالوکاتچین و مقدار بالایی از پلی فنول در محتوای چای سبز، نتایج موفقیت آمیزی نشان داده است.

اگرچه چای اولانگ و چای سفید به دلیل تفاوت در شرایط آماده سازی با چای سبز متفاوت بودند، اما دارای ترکیبات مبتنی بر پلی فنل مانند چای سبز بودند.

کارآزمایی‌های بالینی با اثرات ضد چاقی غیر از چای سفید وجود داشت. چای سفید یکی از چای‌های کاملیا سیننسیس بود که اثر ضد چاقی نداشت.

به طور کلی، آنها فعالیت از مسیرهای مشابه نشان دادند. در نظر گرفته شد که برخی از اجزایی که در چای سبز تجزیه نشده باقی مانده اند، اثر ضد چاقی را نسبت به دیگر گونه های Camellia sinensis موفق تر کرده اند.