با خوردن پسته خام مشهد و عسل معجون لاغری درست کنید

مغز پسته وقتی آماده مصرف است، دانه های مستطیلی و سبز تیره هستند که در پوسته ای کرم رنگ قرار گرفته اند.

پسته خام مشهد به صورت دسته‌ای روی درختان رشد می‌کنند و به‌عنوان میوه‌های زرد یا قرمز شروع می‌شوند که تا زمانی که پوسته‌های پسته به‌طور طبیعی در امتداد یک درز ترکیده می‌شوند و دانه‌های داخل آن آشکار می‌شود.

سپس می توان محصول آجیل را با تکان دادن پسته از شاخه ها و گرفتن آنها روی برزنت برداشت کرد. پسته به صورت تجاری یا با پوسته یا پوسته به فروش می رسد.

تاریخچه پسته
پسته یکی از قدیمی ترین درختان آجیل گلدار است که منشا آن خاورمیانه باستان (از جمله ایران، افغانستان و سوریه کنونی)، آسیای میانه و آسیای غربی است.

کشت پسته به مدیترانه و در نهایت به ایتالیا گسترش یافت. در اوایل قرن ششم، پسته در سراسر اروپا شناخته شده بود و تجارت می شد.

در دهه 1800، درختان پسته به مناطق گرم ایالات متحده از جمله کالیفرنیا و تگزاس آورده شدند. اکنون بزرگترین تولیدکنندگان پسته ایران، آمریکا، چین، ترکیه و سوریه هستند.

بهترین آب و هوا برای رشد درختان پسته چیست؟
درختان پسته که با نام علمی pistacia vera شناخته می شوند، مقاوم به خشکی هستند و در آفتاب کامل رشد می کنند، به ویژه در مناطق بیابانی با تابستان های طولانی و گرم. درختان پسته برای رشد در مکان هایی با رطوبت زیاد مشکل دارند.

درختان پسته دوپایه هستند، یعنی درختان نر و ماده مجزا (با گلهای نر و ماده مجزا) وجود دارند که برای تولید میوه باید در نزدیکی یکدیگر در باغات پسته کاشته شوند.

پسته درختان جایگزینی هستند، به این معنی که هر سال محصول سنگین تری تولید می کنند.

5 کاربرد پسته در آشپزی
پسته طعمی غنی و خاکی دارد و اگرچه به اندازه سایر آجیل ها همه کاره نیست، اما می توان آن را به روش های مختلفی خورد:

به عنوان میان وعده. خوردن پسته ساده مسلماً رایج ترین روشی است که از آن ها لذت می برند، چه خام یا بو داده. پسته های پوسته دار و پوسته دار در خواربار فروشی ها موجود است.

بیش از سالاد. پسته پوست گرفته (چه کامل یا خرد شده) را اغلب روی سالاد کاهو یا آرگولا می پاشند. پسته را نیز می توان پوره کرد و با روغن و گیاهان مخلوط کرد تا سس سالاد خامه ای درست شود.
در سس ها آسیاب کنید.

پسته های آسیاب شده به عنوان پایه سس ها و دیپ ها مانند سس پسته ماست محبوب هستند. به خمیر نان اضافه می شود.

پسته آسیاب شده را می توان به خمیر نان اضافه کرد تا بافت غلیظ تری با پروتئین اضافی به آن بدهد.
در دسرها پسته های خرد شده معمولاً در دسرهایی مانند بستنی، کیک، ترافل و شیرینی ها مخلوط می شوند یا روی آن می پاشند. طعم دهنده پسته نیز یکی از مواد رایج دسر است.

به عنوان طعم دهنده بستنی پسته و ژلاتو شناخته شده است، اما بسیار متنوع است و تقریباً می توان آن را با هر دسری مخلوط کرد.
پسته همچنین یک ماده رایج در غذاهای مختلف از فرهنگ های مختلف است: