با خوردن زیره سبز سبزوار کرونا را شکست دهید!

زیره سبز سبزوار با وجود نام نسبتاً یکسان، تفاوت بین زیره سیاه و زیره کاملاً قابل توجه است. اگرچه هر دو ادویه به یک خانواده اختصاص دارند، اما از چندین جنبه با یکدیگر متفاوت هستند.

در عوض، این بدان معنا نیست که تنها وجه اشتراک آنها نام تقریباً یکسان است. زیره و زیره در واقع همپوشانی دارند.

زیره چیست؟
زیره یکی از قدیمی ترین ادویه ها و از خانواده چتریان است. اصطلاح فنی “Carum carvi” است؛ زیره عمدتاً به عنوان ادویه در آشپزخانه استفاده می شود.

در آشپزخانه، زیره با طعم ملایم برگ هایش مشخص می شود که اغلب به عنوان بخشی از غذای جانبی یا در سوپ استفاده می شود.

زیره

در صورت تمایل می توانید ریشه زیره سیاه را نیز به عنوان سبزی تهیه کنید. در غیر این صورت از زیره در آشپزخانه استفاده می شود، مخصوصاً در غذاهایی که هضم آنها دشوار است. به ویژه در اروپا از جمله هلند و آلمان محبوب است. از یک طرف، این به دلیل استفاده گسترده از زیره سیاه است، بلکه به دلیل طعم نسبتا ملایم آن است که اروپایی ها آن را قابل تحمل تر می دانند. به ویژه با کلم، سوپ، کباب، انواع گوشت های دیگر و نان محبوب است.

زیره چیست؟
تفاوت بین زیره و زیره در ظرافت های زیره نهفته است. علیرغم افزودن “صلیب” در نام، این به هیچ وجه تنوع زیره واقعی نیست، بلکه صرفاً یک شاخه موازی از خانواده چتریان است – بنابراین در اینجا هر دو زیره مشابه هستند. زیره نام خود را به این دلیل گرفته است که برگها شکل متقاطع دارند، در حالی که میوه های خشک ظاهری معمولی شبیه زیره دارند. خاستگاه زیره سبز در خاورمیانه است. در اینجا می توان آنها را به مصر باستان یا منطقه سوریه ردیابی کرد. امروزه زیره هنوز هم عمدتاً در شرق و خاورمیانه استفاده می شود. به ویژه در اندونزی، چین، ایران و هند محبوبیت دارد. علاوه بر منشأ آن، دلایل آن عمدتاً در طعم قوی زیره است. این بسیار تندتر و دلچسب تر از زیره معمولی است، به همین دلیل است که معمولاً به تنهایی استفاده می شود و با سایر ادویه ها ترکیب نمی شود. به عنوان مثال، زیره سبز با فلافل یا فلفل قرمز عالی می شود.

زیره ارگانیک (250 گرم)
5.95 یورو
هم اکنون خریداری کنید
به محصول

زیره ارگانیک (250 گرم)
6.95 یورو
هم اکنون خریداری کنید
به محصول

زیره سیاه ارگانیک (250 گرم)
8.49 یورو
هم اکنون خریداری کنید
به محصول