امروزه قیمت شکلات مشهدی با طلا برابری می کند!

شکلات مشهدی یکی از اولین شرکت هایی بود که شکلات ارگانیک تولید کرد.

امروزه، بسیاری از غول‌های صنعت شکلات، مانند هرشی و گرین اند بلک، به روند «غذاهای ارگانیک» روی آورده‌اند.

به غیر از دانه های کاکائو، سایر مواد تشکیل دهنده یک تخته شکلات ارگانیک با کیفیت بالا نیز باید دارای گواهی ارگانیک باشند. شما می توانید این نوع شکلات سازگار با محیط زیست و سالم را در انواع مختلف پیدا کنید که رایج ترین آنها سفید، تیره و شیری است.

شکلات روبی یک بازیگر نسبتاً جدید در بازار شکلات است که توسعه آن در سال 2004 توسط یک شرکت کاکائو بلژیکی-سوئیسی به نام بری کالباوت آغاز شد.

این شرکت به طور رسمی این نوع شکلات صورتی رنگ منحصر به فرد را در سال 2017 در یک رویداد خصوصی در شانگهای معرفی کرد.

شکلات

خاص ترین چیز در مورد این غذای R-something این است که در ایجاد رنگ آن از رنگ خوراکی یا مواد افزودنی استفاده نشده است.

چیزی که به شکلات رنگ صورتی متمایز می دهد، دانه های کاکائو یاقوتی تخمیر نشده است – یک رقم کاکائوی قرمز طبیعی که در برزیل، ساحل عاج و اکوادور رشد می کند.

جدای از رنگ، طعم و مزه عامل دیگری است که شکلات یاقوتی را از انواع دیگر متمایز می کند. به جای تلخی کاکائو، شکلات یاقوتی طعمی میوه ای دارد که کمی شیرین و ترش است. طعم آن به دلیل اسیدی بودن تا حدودی با انواع توت ها قابل مقایسه است.

ممکن است این شیرینی کلاسیک مبتنی بر کاکائو را دوست داشته باشید یا از آن متنفر باشید، اما نمی توان انکار کرد که شکلات یاقوتی از زمان عرضه اش موفقیت بزرگی داشته است.

در ژانویه 2018، توافقی بین نستله و بری کالباوت منجر به تولید کیت کت با روکش شکلات یاقوتی شد که هر کدام 400 دلار قیمت داشتند.

شرکت های بزرگ مواد غذایی و نوشیدنی مانند استارباکس و هاگن داز نیز از این نوع شکلات رو به رشد در محصولات خود استفاده کرده اند.