استفاده از لوبیا چیتی گلستان به جای قند در منزل!!

لوبیا چیتی چیست؟
لوبیا چیتی یک نوع محبوب از لوبیا معمولی (Phaseolus vulgaris) است.

لوبیا چیتی گلستان همه کاره، که در آشپزی آمریکای لاتین محبوب است، دارای بافتی خامه ای با طعم کمی مغزی و شیرین است که یک جزء بافتی منحصر به فرد را به خورش ها و سوپ ها ارائه می دهد.

لوبیا چیتی خام که در زبان اسپانیایی به عنوان frijol pinto شناخته می‌شود (به معنای لوبیا خالدار، پینتو که به نوعی اسب اشاره می‌کند)، رنگی متمایز و سفید مایل به قرمز با لکه‌های قرمز دارد که هنگام پختن به رنگ قهوه‌ای مایل به قرمز در می‌آید.

می‌توانید پینتویی را که معمولاً با برگ بو، پودر فلفل، گشنیز، پودر سیر، زیره آسیاب شده، پونه کوهی یا پاپریکا و مواد اولیه مانند فلفل سیاه، روغن زیتون و نمک چاشنی می‌شود، پخته، بجوشانید، تفت دهید یا به آرامی بپزید. .

لوبیا چیتی منبعی بدون گلوتن از کربوهیدرات ها، پروتئین، کلسیم و فیبر است که سرشار از ویتامین ها و مواد مغذی مانند ویتامین C، پتاسیم، آهن و منیزیم است.

لوبیا چیتی3 روش برای تهیه لوبیا چیتی
برای هر علاقه مند به لوبیا چیتی، بدون توجه به زمان، یک روش پخت وجود دارد:

1. اجاق گاز: لوبیاهای اجاق گاز ممکن است کمی طول بکشد، اما این روش به آشپزها فرصت می دهد تا طعم عالی را کالیبره کنند، زیرا آنها می توانند در طول فرآیند پخت طعم و مزه کنند.
2. زودپز: استفاده از زودپز می تواند زمان پخت را به نصف کاهش دهد، حتی بدون اینکه لوبیای خشک را از قبل خیس کنید. لوبیاها را با فشار زیاد با مقداری آب سبزیجات به مدت 35 تا 45 دقیقه به دلخواه بپزید. قبل از اضافه کردن ادویه ها اجازه دهید فشار به طور طبیعی آزاد شود.
3. آهسته پز: اگر برای اولین بار است که لوبیا چیتی می پزید، آهسته پز بهترین روش برای اطمینان از نتیجه عالی است. پخت کم و آهسته به شما اجازه می دهد تا حبوبات لطیف و خوش طعمی را بدون نیاز به تماشای ساعت یا هم زدن دائمی به دست آورید.
3 ظرفی که دارای لوبیا چیتی است
در اینجا چند غذا وجود دارد که تطبیق پذیری لوبیا چیتی را برجسته می کند:

1. لوبیا چیتی پخته: این بازی با لوبیا پخته سنتی، که لوبیا چیتی سفید را با لوبیا چیتی تعویض می کند، برای فصل باربیکیو عالی است. به سادگی پینتوس ها را در آب مرغ با یک هویج ژامبون دودی، پیاز خرد شده، فلفل دلمه ای و کرفس خرد شده بپزید و با مخلوط ادویه مورد علاقه خود مزه دار کنید.